Britain-by-Bus.reismee.nl

We zijn droog over hoor!

He he, jaja, we zij droog over hoor! :-)
We waren te vroeg bij de boot, maar wij wilden natuurlijk niets missen! Na een half uur ging de gate open. Eerst moesten we door de paspoort- & incheckpoort, nadat we dezelfde als op de foto bleken te zijn, mochten we door naar het schip! De Brittannia van Stena/line. Een behoorlijk `bootje`.....We reden de bus het ruim in (level3), pakten de rugzakken met de noodzakelijkste- & kostbaarste spullen en de rollator, en konden zo met de lift naar level 10, waar onze hut zich bevond. We kregen een hele ruime hut, met ruime badkamer, en de deuren gingen vanzelf voor je open & achter je dicht! In de hut was zelfs een tv/scherm aanwezig! Na wat zappen van Stella, bleek er zelfs een webcam bovenopop de boot te zitten! Dus de volgende morgen vroeg, lagen we vanuit bed, naar de webcam te kijken hoe de Britse kust dichterbij kwam. Ineens kraakte de speaker en begon er een leuk liedje te spelen, `don´t worry-be happy´, als wekdienst voor iedereen aan boord! Tussendoor klonk de ´zwoele´ stem van een vrouwelijke purser die ons vertelde dat het tijd was om op te staan, en waar we ons ontbijt konden halen! Na het ontbijt was het inene ´rennen´+ de auto´s werden al ontscheept! Naalles erin gegooit te hebben, reden we het ruim uit....LINKS natuurijk! ;-)
Dat viel nog ff niet mee zeg! Maar het was nog vroeg (6.30u English time), en nog rustig op de weg, dus we konden perfect oefenen! Stella zat achter het stuur, en ik zei wat ze moest doen! Hihihi.... nee, hoor, we hebben een nieuwe ´Bea´ die precies zegt waar je moet rijden, zelfs of je aan de verkeerde kant van de weg rijdt, en ze mijdt voor ons de snelwegen! We reden richting Lavenham (40km), een klein plaatsje met vakwerkhuizen. Eerst over een meer provinciale weg, later over allemaal slinger weggetjes, ´t rijden ging steeds gemaklijker. Toen weer naar naar benee gereden, naar Colchester, waar ons eerste hotel is, kijken of we al in kunnen checken....
We melden ons in het hotel, wat echt vreselijk oud bollig is.....maar ja, weverwachten al niet anders in Engeland :-) Maar onze kamer ziet er wel goed uit, ruim, licht, grote badkamer (5 vierkante meter!), tv en gratisinternet! We waren ook nog op tijd voor het ontbijt, dus schoven we nog maar even aan tafel voor een ´bakkie´.....yakkie wat vies, is de Engelse koffie toch, maar ´t zal wel wennen in 2 weken!
Erna even wat geslapen....Toen weer ´kwiek´ Colchester centru in gegaan. Staat een oude Normandische burcht, oude huisjes en winkels genoeg voor Stella! We hebben daar het grootste ´bakkie´ ooit gedaan! :-) (zie foto´s) heerlijk in het zonnetje zittend. Erna in een supermarkt van Marks & Spencer broodjes en beleg gehaald voor vanavond. We zijn erg moe, en blijven lekker op de kamer verders. Stokbroodje met tonijnsalade en ´nprosecootje erbij! Douchen en slapen! Want morgen weer vroeg eruit (8u) ontbijten en dan o.a. naar de grote Colchester Zoo alhier!

Eet smakelijk! En wss tot morgen!