Britain-by-Bus.reismee.nl

Canterbury, how are you?

Vandaag vertrokken we al vroeg vanuit ons hotel in Portmouth.
We namen de snelweg tot Bexhill. Daar werkt en woont een ex-collega van Stella nu. Ze werkt in een groot luxe hotel aan zee daar, en we wilden er wel ff een bakkie doen! Daar aangekomen, bleek de dame in kwestie zelf ook op vakantie....naar Griekenland! Dus we hebben haar een kaartje geschreven, voor als ze weer aan het werk gaat!
We vervolgden onze trip naar het kleine dorpje Rye. Waarom dit dorpje? Wel het is nog helemaal authenthiek. Mooi gerenoveerd, maar nog wel in de oude staat! Hardstikke geinig om te zien. En niet zó toeristisch nog als bijvoorbeeld Canterbury! We kwamen een klein winkeltje tegen. Een winkeltje waar ze erg mooie leren tassen, portemonee's etc verkochten. Alles handgemaakt! Stella portemonee, uit Amerika had het loodje gelegd, net als mijn 'tasje' voor m'n mobiele telefoon! Dus besloten wij onszelf een leuk praktischsouvenir kado te doen! Stella slaagde al snel voor een mooie paarse portemonee, met genoeg vakjes en card ruimte. Voor mij werd het lastiger. Maar uiteindelijk vonden we een klein 'tasje' met ritsen, ipv klitteband waar m'n telefoon in kon plaats nemen! De heer des huizes heeft nog een kleine aanpassing eraan gemaakt, en de lengte van de riem wat aangepast, en nu kan ie voor jáaaaaaren weer mee! ;-)
Toen weer met de rit naar Canterbury verders. Helaas lag onze 'Bea' wat dwars. Ze bleek inene verandert te zijn van 'ingestelde' route! Met als gevolg dat we een kolere eind omreden, 'lekker' als het zo warm is, en pas laat in Canterbury aankwamen (16.30u). Snel ingecheckt, 'n paar dingen alvast mee naar de kamer genomen en alles even bekeken.
Wauw, wat een hotel! Het stamt uit de zelfde periode als het hotel uit Salisbury (1830 ongeveer), maar dit is mooi gerenoveerd en erg goed onderhouden, en de kamers het hotel zelf zijn erg leuk/mooi gedecoreerd. Zo zie je maar, dat het wél kan, he! Toen snel Canterbury in....op zoek naar een terrasje. Daar een bakkie gedaan. Toen verder het stadje in. Wat is het toch mooi.... net zoiets, en bijna net zo mooi als Brugge. Na wat rond gelopen/ -gereden te hebben, zochten we een restaurantje uit. Ons oog viel op een Italian restaurant, met een mooie tuin! Heerlijk gegeten hier. Stella had vooraf; hele grote gamba's met knoflookolie en als hoofdgerecht Spagetti met Bolognaise saus. Ik had vooraf heerlijke kalamari, met een dipsaus en wat verse basilicum blaadjes erbij. Als hoofdgerecht lamsvlees met gebakken aardappelschijfjes en een gemengde salade. Helaas had ik de controle over m'n ogen weer ff verloren, en viel ik steeds bijna 'weg'... (toch maar weer snel naar de huisarts bij terugkomst in Nederland!)Alles wasonder begeleiding van een heerlijke flesfruitige wijn uit Sicilïe! Proppie vol, weer terug gerold naar ons hotel.
Stella ligt op bed met 'Bea' te klooien! Hihihi! ;-) Ze is haar aan het instellen voor morgen, we gaan dan onze eerste en tegelijk laatste,grote tuin/ park bekijken! Dat willen we doen in Sissinghurst en Leeds Castle erna bekijken.
Nu dit alles bijna online staat, ga ik zo ff badderen en dan hup m'n bedje in! Dag allemaal!
Groetjes van Stella & Renée

Susan

Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin en vermaken je uitst

Susan

Uitstekend ....ik was nog niet klaar ;-)
En is het eten ook wel erg lekker !
jammer dat je zo moe bent steeds Renee.
Evengoed hoop ik dat je kunt genieten van de tuinen

Voor nu:
Liefs van mij en dank je wel voor de kaart
Xxx