Britain-by-Bus.reismee.nl

The Isle of Wight....

Om half 10 vanmorgen, reden we al snel weg uit villa 'Horrible' oftewel the Grassmere House hotel....beide met pijn in onze rug inmiddels van de 'hangmat'. :-c We zouden nu door reizen naar het zuiden van Engeland. Wat plaatsjes doorkruisen, dan met de ferry naar the Isle of Whight, daar wat rond crossen en foto's maken en filmen, om erna weer op de ferry te rijden en de oversteek te maken naar Portmouth. Gisteren was ik erg moei, en schreef jullie dat we naar Southampton gingen, NOT dus! ;-)

Al met al reden we vandaag zo'n kleine 300 km gedurende 8u!Wel met steeds in- en uit stappen erbij natuurlijk hé! Op de heenweg naar de ferry, van Salisbury naar Lymington door leuke plaatsjes gereden, en door een natuurgebied, met echte bomen! Van die échte grote joekels, zoals je in Duitsland in de bossen ook wel ziet! Een aantal eekhoorns, op brievenbus formaat gezien, verders eigenlijk niets! Bij de pont aangekomen moesten we een klein half uurtje wachten, voordat het apparaat eraan kwam. Toen was het een oversteek van weer een half uurtje (zó kom je wel aan je 8 uur hoor! ;-) ) voordat we op the Isle of Whight aankwamen, 50 pond lichter voor een retour ticket! Jaja, ze verkopen het leuk, hier!
Op het eiland, was het iets warmer, maar eigenlijk grotendeels het zelfde van wat we allemaal al gezien hadden! Dus eigenlijk voelden we ons bij de neus, of meer bij de portemonee, genomen! Helemaal, toen dat Stella dacht te gaan shoppen in het 'hoofdstadje' Newport, er bleek dat het centrum bestond uit 1 straat met wat winkeltjes!!! Er maar wat rondgereden in de scootmobiel, een bakkie gedaan bij de Italiaan (Engelse koffie is net als de Amerikaanse niet om te zuipen!), toen maar weer in de auto gestapt....naar de ferry in Fishbourne, die ons over zou zetten (in 45 min) naar Portmouth....een illusie- en 50 pond armer!
Van de ferry gekomen, moest Stella bijna gelijk de drukke snelweg om Portmouth op! Het was nog spits ook! Ik ben super trots op m'n vrouw, (en op 'Bea'), zo'n goeie samenwerking tussen die 2! Echt, ze scheurde over de snelweg, links, alsof ze nooit anders gedaan had! En dat we door Portmouth (ooit een smokkelaars-dorpje) reden, tussen al die hoge flatgebouwen, universiteitsgebouwenen al dat verkeer, was dat heus wel ff wennen hoor! Ogen te kort kom je dan! Toen over een brug naar 'Hayling-Island' gereden, waar ons 4 sterren Langford hotel lag. God, wat keken we daar naar uit! Even wat luxe!
En luxe was het zeker zeg, dat zag je al dat we binnenkwamen! Aangemeld bij de baliemedewerkster, kregen we kamernr. 40.....wij op weg door de gang naar nr 40.....een gang helemaal uitgelopen achter de rollator, toen waren we pas bij nr 20! Toen werd ik nijdig! Zijn ze nou helemaal v/d pot gerukt! Zover lopen, terwijl je al zo moeilijk loopt! En dan straks weer terug naar het restaurant....Nee, dat dacht ik niet! Uitgelegd, en jawel hoor, de service is hier compleet! We kregen een andere kamer. 3 Deuren vanaf de hal! Ik bedoel maar! Mafkezen, die Engelsen!
Vanavond hier in het restaurant heerlijk gegeten en samen gelachen, ook wel eens leuk! ;-) En nu wacht m'n bad, en erna m'n bed! Over morgen zijn we nog niet helemaal eens, of we wel wat gaan doen.....maar dát horen jullie vanzelf weer!
Good night, sleep tight allemaal!