Britain-by-Bus.reismee.nl

Home sweet home!

Na gisteren bij Sissinghurst geweest te zijn, is helaas vandaag de dag voor de terug reis aangebroken! We waren vroeg aan het ontbijt vooreen laatstelekker Engels ontbijt maal! ;-) Erna zijn we vertrokken via allerlei binnen weggetjes ('Bea' werd er 'gek' van!) naar de oost kust vertrokken. Dat was erg leuk, en mooi om te zien. De tussen stop was in het plaatsje Deal! Nou ik heb er een mooie 'deal' gescoord hoor! Een leuke blouson (of hoe zo'n ding mag heten)en een lekker truitje voor weinig! Verder nog wat kleinigigheidje als chocola voor Stella (leuk in een auto v 32 graden ;-) ) en voor iemand nog een kleinigheidje! Na onze laatste (mega grote) bak koffie bij Costa (tegenhanger van Starbucks hier) en een broodje, vertrokken we weer voor het laatste stukje 'links' rijden door engeland naar Dover.
Uiteindelijk bij Dover aangekomen, zagen we eerst een imponerend Dover Castle overal boven uit torenen. Een erg mooi gezicht. Eenmaal in de stadraakte en wij én 'Bea' helemaal in de war! Het was er erg druk en er reedveel groot vrachtverkeer. We zagen de P & O ferry boten in de haven van verafliggen, en een groot cruiseschip.Uiteindelijk geraakten we in de haven, alleen helemaal aan de verkeerde kant zo bleek, want daar lag het cruiseschip! (óok leuk, mss voor een ander keertje) Toen na vragen, aan een pakketdienst-mannetje waar we nou heen moesten, weer Dover in, en zigzag door het snelle verkeer racete Stella naar de goeie boot! We waren gelukkig nog op tijd! Na inschepen, gingen we naar het boven dek. Dit keer kon ik mee, want er was een lift! Bij vertrek van de boot uit de haven, veel foto's van de kliffen bij Dover geschoten. Dat is echt zo'n mooi gezicht. Helaas was er nog zeedamp (mistig), want met de zon erop is het geheel nóg meer overweldigend.
Na zo'n 50 min. kwamen we aan in Calais. Dan moet je ineens 'Rechts' denken....dat is echt heel raar dan! Maar alles ging goed! Na zo'n 100 km geraakten we bij ons hotel in Brugge waar we zouden overnachten. 's Avonds heerlijk Thais gegeten bij Narai Thai in Brugge, en toen ons mandje ingerold.
De volgende ochtend kregen we weer een 'gewoon' ontbijt, dat is best saai dan! Maar á la, het is wel goed hé, want we groeiden allebei zo'n beetje dicht! ;-) Weer in de auto gestapt, plantje water gegeven (de Whysteria) en hup de weg weer op! Nog 1 tussenstop gemaakt bij Hajé in Delft, toen weer door gereden naar Noordwijkerhout waar we Indy & Kaya (onze honden)weer op zouden halen uit het pension by Misthys Friends (de fokker van Kaya). Indy was zo blij ons te zien, hij bleef schreeuwen en janken, en Kaya leek wel een stuiterbal zo blij waren ze ons weer terug te zien! Na 2 weken waren ze ons gelukkig nog niet vergeten!Met honden erbij weerdoorgereden,en uiteindelijk na ruim 2100 km waren we weer thuis!
Al met al was dit weer een leuke vakantie en hebben we veel moois gezien. Al washet voor Stella wel erg vermoeiend, doordat ik geen auto kon rijden doordat ik zo onverwachts 'weg kan vallen'. Lieve Stella, respect voor je hoe je het 'links' gedaan hebt en dank voor al je lieve zorgen, Xxx

Gracy

Weer thuis al! Heel erg bedankt voor het delen van jullie vakantie-ervaringen, k heb op afstand mee genoten. Zeker knap van Stella, dat links rijden, k durf dat niet al zou ik er geld bij krijgen.
Groetjes (ook aan de dieren) van Gracy

aran

welcome home.............of nee. Het is nu welkom thuis.
Nu maar bijkomen vakantie.