Britain-by-Bus.reismee.nl

Into the Midlands!

Zo, we zijn d'r weer!
Na een dag bedrust, nee geen ZOO inderdaad, zijn we weer een beetje onder de mensen! ;-) Helaas had Stella gisteren heel erg last van hoofdpijn, en daar ik rijdend en wel in slaap val.... was het gister een onverwachtte rustdag voor ons beiden.
Vanmorgen, na ons ontbijt uitgecheckt bij ons hotel in Colchester. We togen op weg, eerst via een binnendoor weggetje naar Cambridge. Dat was wel lachen, want we hobbelden allebei zowat van onze stoel af! Maar ach, zo zie je nog eens wat van de omgeving! Het weer leek ons in eerste instantie zowaar mee te zitten, we zagen heel wat Engelsescheefgezakte huisjes en velden vol koolzaad. We zagen ze wel aankomen hoor, maar deden net alsof ze er nog niet waren, tot we er niet meer onderuit konden....het zou pokke weer worden. :-( Grote donkere luchten en stapelwolken, en ineens hagelde het! Wat later weer overging in regen, en zo'n 10 min. later reden we weer onder een blauwe zomerlucht, met wat witte stapelwolken! PPPpfffff....nou ja, da's wel Engels hé! ;-)We kwamen in Cambridge, na de auto geparkeerd te hebben, gingen we Cambridge in.We kwamen bij de university's, schitterende gebouwen....aan de buitenkant. Wrong time, wrong place; of zoiets. We kwamen er niet in omdat er overal een mevrouw of meneer voor de deur stond, iedereen tegen te houden en te vertellen; 'that we can't come in now, the exams did started.....' Yeah right! Dat hebben wij weer! We hebben nog wat rondgelopen, zagen nog een onbekende marktkraam op de plaatselijke markt, en toen begon het wéér te storten. Dit weer behielden weaf en aan, zelfstot we onze bestemming Stratford-upon-Avon bereikten.
Dat Stratford druk & toeristisch was wisten we, maar zóoo druk, dát wisten we niet! Mijn hemel wat een chaos van bussen, auto's, rollators en wandelstokken! We reden zelfs ons eigen hotel voorbij, en moesten dus opnieuw in die chaos een vierkantje rijden, om bij ons hotel te komen.....maar het lukte ons zowaar in 1x! We melden ons aan bij de receptie, je moet van alles invullen....en dat ik vroeg of ze m'n pincode ook wilde, reageerde ze van 'wat bedoeld u'....dat grapje kennen ze nog niet dus! We deden de deur open van onze hotelkamer, en ja hoor.....wederom een geweldige Engelse inrichting! Vreselijk oud-bollig, 'n combi van de kleuren geel, groen en oranje....eigenlijk het enige wat modern is in deze kamer is de Philips (nederlands :-) ) LCD TV, gillen tóch! :-D Na uitgeladen te hebben, zijn we in het hotel wat gaan eten....nou ja eten....Onze lekkerbek Stella moet nog wel even wennen aan het Engelse voer ;-) Eerst was het de champigonne-soep die niet deugde (gepureerde champies); ok, 't was ff anders maar niet echt vies of zo, maar die kon dus terug (het leek op 'katte-kots' volgens Stella). Toen kwam de door haar bestelde Stratford Burger in beeld, samen met een berg friet, een soepkom mayo. Ik heb erg zitten lachen om haar gezicht....van vies naar teleurgesteld naar verongelijkt! Wat bleek er 'mis' met de burger? Volgens Stella had de burger een raar grijs kleurtje, het smaakte 'vies', met een rand geel van kerrie erin, wat niet in een burger hoort....kortom 'niet te vrete', volgens Stella, maar het bier en de patat waren wel o.k. ;-) Ikzelf heb heerlijk gegeten. Ja, de soep was wat vreemd van substantie, maar smaakte verders goed. Erna had ik wat lamsvlees met verse knofllok en peterselie, met 1 aardappel, 2 wortels, en een half stronkje broccoli. Het was genoeg, en het lamsvlees was erg mals! Erna weer terugin de kamer liet ik het bad vol lopen, en ging Stella nog even om de hoek van de straat kijken, om een blik te werpen in Stratford. Ze kwam later terug, met een hand vol foldertjes (die ik mag door spitten ;-) )!
Morgen is het plan om naar Oxford te gaan, the White horseof Uffington en Blenheim Palace. Als we het weerbericht mogen geloven, wordt het hier in de Midlands morgen 'n prima weertje!
Dag allemaal!

Mim

Nou Renee, die regen klinkt bekend...doet me aan Brugge denken. Maar toen gold ook ons motto; als je maar lol hebt! Liefs Mim

Ed

Ja het eten in dat land is niet wat wij gewend zijn maar als je niet eet val je wel lekker af!!!

Ria

Hallo

Ja Stella beetje verwend he met eten in holland
maar je wou toch afvallen ha-ha. nou het is hier ook koud en af en toe regen . Maar als je op vakantie bent heb je daar geen zin in jullie hebben al veel gezien en mee gemaakt . nog veel plezier en tot morgen gr xxxxxxxxxxx

Stella

Nou van afvallen komt niet veel want ik heb een neus voor lekkere hapjes en ik heb de lekkere taartjes gevonden en high tea is hier ook ok haha!

Gracy

Hehe k heb eindelijk uitgevonden hoe je kunt reageren. Geweldige verhalen en mooie foto's! Thnxs for sharing! Heel veel plezier nog! Groetjes van Gracy & Marc

ankie

Wat een gezellige verhalen van jullie leuk hoor! En maken en hoop mee zien er veel mooie dingen! geniet lekker dikke kus mee voor jullie beide! xx

ankie

en prachtige fotos kijk er elke dag naar uit ! xx

sylvia

Heel leuk om de verhalen te lezen, jullie zien veel mooie dingen leuk hoor, veel plezier nog en geniet van al dat moois.

Groetjes sylvia xxx