Britain-by-Bus.reismee.nl

Into the Midlands!

Zo, we zijn d'r weer!
Na een dag bedrust, nee geen ZOO inderdaad, zijn we weer een beetje onder de mensen! ;-) Helaas had Stella gisteren heel erg last van hoofdpijn, en daar ik rijdend en wel in slaap val.... was het gister een onverwachtte rustdag voor ons beiden.
Vanmorgen, na ons ontbijt uitgecheckt bij ons hotel in Colchester. We togen op weg, eerst via een binnendoor weggetje naar Cambridge. Dat was wel lachen, want we hobbelden allebei zowat van onze stoel af! Maar ach, zo zie je nog eens wat van de omgeving! Het weer leek ons in eerste instantie zowaar mee te zitten, we zagen heel wat Engelsescheefgezakte huisjes en velden vol koolzaad. We zagen ze wel aankomen hoor, maar deden net alsof ze er nog niet waren, tot we er niet meer onderuit konden....het zou pokke weer worden. :-( Grote donkere luchten en stapelwolken, en ineens hagelde het! Wat later weer overging in regen, en zo'n 10 min. later reden we weer onder een blauwe zomerlucht, met wat witte stapelwolken! PPPpfffff....nou ja, da's wel Engels hé! ;-)We kwamen in Cambridge, na de auto geparkeerd te hebben, gingen we Cambridge in.We kwamen bij de university's, schitterende gebouwen....aan de buitenkant. Wrong time, wrong place; of zoiets. We kwamen er niet in omdat er overal een mevrouw of meneer voor de deur stond, iedereen tegen te houden en te vertellen; 'that we can't come in now, the exams did started.....' Yeah right! Dat hebben wij weer! We hebben nog wat rondgelopen, zagen nog een onbekende marktkraam op de plaatselijke markt, en toen begon het wéér te storten. Dit weer behielden weaf en aan, zelfstot we onze bestemming Stratford-upon-Avon bereikten.
Dat Stratford druk & toeristisch was wisten we, maar zóoo druk, dát wisten we niet! Mijn hemel wat een chaos van bussen, auto's, rollators en wandelstokken! We reden zelfs ons eigen hotel voorbij, en moesten dus opnieuw in die chaos een vierkantje rijden, om bij ons hotel te komen.....maar het lukte ons zowaar in 1x! We melden ons aan bij de receptie, je moet van alles invullen....en dat ik vroeg of ze m'n pincode ook wilde, reageerde ze van 'wat bedoeld u'....dat grapje kennen ze nog niet dus! We deden de deur open van onze hotelkamer, en ja hoor.....wederom een geweldige Engelse inrichting! Vreselijk oud-bollig, 'n combi van de kleuren geel, groen en oranje....eigenlijk het enige wat modern is in deze kamer is de Philips (nederlands :-) ) LCD TV, gillen tóch! :-D Na uitgeladen te hebben, zijn we in het hotel wat gaan eten....nou ja eten....Onze lekkerbek Stella moet nog wel even wennen aan het Engelse voer ;-) Eerst was het de champigonne-soep die niet deugde (gepureerde champies); ok, 't was ff anders maar niet echt vies of zo, maar die kon dus terug (het leek op 'katte-kots' volgens Stella). Toen kwam de door haar bestelde Stratford Burger in beeld, samen met een berg friet, een soepkom mayo. Ik heb erg zitten lachen om haar gezicht....van vies naar teleurgesteld naar verongelijkt! Wat bleek er 'mis' met de burger? Volgens Stella had de burger een raar grijs kleurtje, het smaakte 'vies', met een rand geel van kerrie erin, wat niet in een burger hoort....kortom 'niet te vrete', volgens Stella, maar het bier en de patat waren wel o.k. ;-) Ikzelf heb heerlijk gegeten. Ja, de soep was wat vreemd van substantie, maar smaakte verders goed. Erna had ik wat lamsvlees met verse knofllok en peterselie, met 1 aardappel, 2 wortels, en een half stronkje broccoli. Het was genoeg, en het lamsvlees was erg mals! Erna weer terugin de kamer liet ik het bad vol lopen, en ging Stella nog even om de hoek van de straat kijken, om een blik te werpen in Stratford. Ze kwam later terug, met een hand vol foldertjes (die ik mag door spitten ;-) )!
Morgen is het plan om naar Oxford te gaan, the White horseof Uffington en Blenheim Palace. Als we het weerbericht mogen geloven, wordt het hier in de Midlands morgen 'n prima weertje!
Dag allemaal!

We zijn droog over hoor!

He he, jaja, we zij droog over hoor! :-)
We waren te vroeg bij de boot, maar wij wilden natuurlijk niets missen! Na een half uur ging de gate open. Eerst moesten we door de paspoort- & incheckpoort, nadat we dezelfde als op de foto bleken te zijn, mochten we door naar het schip! De Brittannia van Stena/line. Een behoorlijk `bootje`.....We reden de bus het ruim in (level3), pakten de rugzakken met de noodzakelijkste- & kostbaarste spullen en de rollator, en konden zo met de lift naar level 10, waar onze hut zich bevond. We kregen een hele ruime hut, met ruime badkamer, en de deuren gingen vanzelf voor je open & achter je dicht! In de hut was zelfs een tv/scherm aanwezig! Na wat zappen van Stella, bleek er zelfs een webcam bovenopop de boot te zitten! Dus de volgende morgen vroeg, lagen we vanuit bed, naar de webcam te kijken hoe de Britse kust dichterbij kwam. Ineens kraakte de speaker en begon er een leuk liedje te spelen, `don´t worry-be happy´, als wekdienst voor iedereen aan boord! Tussendoor klonk de ´zwoele´ stem van een vrouwelijke purser die ons vertelde dat het tijd was om op te staan, en waar we ons ontbijt konden halen! Na het ontbijt was het inene ´rennen´+ de auto´s werden al ontscheept! Naalles erin gegooit te hebben, reden we het ruim uit....LINKS natuurijk! ;-)
Dat viel nog ff niet mee zeg! Maar het was nog vroeg (6.30u English time), en nog rustig op de weg, dus we konden perfect oefenen! Stella zat achter het stuur, en ik zei wat ze moest doen! Hihihi.... nee, hoor, we hebben een nieuwe ´Bea´ die precies zegt waar je moet rijden, zelfs of je aan de verkeerde kant van de weg rijdt, en ze mijdt voor ons de snelwegen! We reden richting Lavenham (40km), een klein plaatsje met vakwerkhuizen. Eerst over een meer provinciale weg, later over allemaal slinger weggetjes, ´t rijden ging steeds gemaklijker. Toen weer naar naar benee gereden, naar Colchester, waar ons eerste hotel is, kijken of we al in kunnen checken....
We melden ons in het hotel, wat echt vreselijk oud bollig is.....maar ja, weverwachten al niet anders in Engeland :-) Maar onze kamer ziet er wel goed uit, ruim, licht, grote badkamer (5 vierkante meter!), tv en gratisinternet! We waren ook nog op tijd voor het ontbijt, dus schoven we nog maar even aan tafel voor een ´bakkie´.....yakkie wat vies, is de Engelse koffie toch, maar ´t zal wel wennen in 2 weken!
Erna even wat geslapen....Toen weer ´kwiek´ Colchester centru in gegaan. Staat een oude Normandische burcht, oude huisjes en winkels genoeg voor Stella! We hebben daar het grootste ´bakkie´ ooit gedaan! :-) (zie foto´s) heerlijk in het zonnetje zittend. Erna in een supermarkt van Marks & Spencer broodjes en beleg gehaald voor vanavond. We zijn erg moe, en blijven lekker op de kamer verders. Stokbroodje met tonijnsalade en ´nprosecootje erbij! Douchen en slapen! Want morgen weer vroeg eruit (8u) ontbijten en dan o.a. naar de grote Colchester Zoo alhier!

Eet smakelijk! En wss tot morgen!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo Allemaal!

Welkom bij onze reisblog; 'Britain by Bus'!

Hier kunnen jullie fijn een stukje mee lezenvan alle avonturen en ervaringen tijdens onze reis 'by Bus' door een stukje Engeland! Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuweverhalenen flitsendefoto'svinden, en viade kaartweet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die we gaan maken vind je inhet profiel.

Wat is het plan....

Welnu, deze twee, Stella & Renée, inmiddels ietwat oudere 'jonge blomme', gaan op doorreis door midden- en zuid Engeland! Een heus avontuur, alleen al omdat je er links moet rijden, en je dat niet moet vergeten óok!!!

Laughing

We gaan zaterdag de 12e mei 2012 begin van de avond aan boord bij Hoek van Holland, om erna te vertrekken (met ons hele hebben en houden in de bus) naar de mooie kust van Engeland. We komen na, wat ik hoop een rustig nachtje, aan bij Harwich. Waarna we, na de douane gepasseerd te zijn, vertrekken aan de linkerzijde van de weg,

Wink
het Engelse landschap in! We komen 's ochtends daar aan, geen probleem op zich, maar het hotel in Colchester is dan nog niet gereed voor onze Dutchie Invasion! Dus wanneer we uit Harwich vertrekken, willen we via een klein weggetje (ook om het links rijden te oefenen) wat langs de kust omhoog rijden, en dan via allerlei kleine weggetjes weer met een boogje binnendoor, (ondertussen wat leuke dingen bezichtigen) naar Colchester rijden.

Enfin, de auto is gekeurd, alles zit er weer op en aan! Hihihi....

Laughing
het wordt een hele onderneming weer voor ons, om alle moois in dit stuk Engeland te ontdekken! Helaas zal ik regelmatig hele stukken Engeland moeten missen,
Undecided
omdat ik wegens behoorlijk ernstige vermoeidheidverschijnselen steeds in slaap sukkel....maar niet getreurd, we hebben nog een wat oudere 'jonge blom' bij ons!, en zij zal ons vast de ontbrekende gegevens willen verschaffen!
Wink

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op onze reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!
We hopen dat het wederom een mooie, leuke en interessante reis gaat worden!
En laten we maar zeggen: 'We'll keep in touch!'

Cool

Leuk dat je met me meereist!